Конспект заняття для старшої групи: «Подорож до лісовичка» ОБЖ
Освітні
завдання :
Розвивальні: розвивати
пам'ять, мислення, мову, спостережливість..
Виховні: Виховувати у дітей
відповідальне і дбайливе ставлення до природи
Навчальні: закріпити знання
дітей про різні природні явища і правила поведінки в разі появи цих явищ.
Вправляти дітей у правильному користуванні предметами вжитку і сприяти
оперуванню отриманими знаннями у штучно створених ситуаціях.
Словникова робота:
Збагачувати словник дітей новими словами: „довкілля", „природні
явища", „стихійні лиха".
Методи і прийоми: Словесний -
читання віршів. Практичний - ігри. Наочний -розгляд ілюстрацій.
Попередня робота з дітьми:
Бесіда про природні явища та стихійні лиха, читання художніх творів, вправляння
у розв'язуванні проблемних завдань.
Підготовка вихователя: Написання конспекту заняття, виготовлення дидактичної
гри „Назви природні явища".
Індивідуальна робота з дітьми:
Розповідь „Як я провів вихідний день".
Виховні: Виховувати у дітей
відповідальне і дбайливе ставлення до природиНавчальні: закріпити знання
дітей про різні природні явища і правила поведінки в разі появи цих явищ.
Вправляти дітей у правильному користуванні предметами вжитку і сприяти
оперуванню отриманими знаннями у штучно створених ситуаціях.Словникова робота:
Збагачувати словник дітей новими словами: „довкілля", „природні
явища", „стихійні лиха".Методи і прийоми: Словесний -
читання віршів. Практичний - ігри. Наочний -розгляд ілюстрацій.Попередня робота з дітьми:
Бесіда про природні явища та стихійні лиха, читання художніх творів, вправляння
у розв'язуванні проблемних завдань.
Підготовка вихователя: Написання конспекту заняття, виготовлення дидактичної
гри „Назви природні явища".Індивідуальна робота з дітьми:
Розповідь „Як я провів вихідний день".
Хід
заняття
Вихователь: У краю лісів й річок
Має дім Лісовичок.
Він про все у лісі дбає
Пильним оком доглядає.
Має друзів він багато
Люблять друзі працювати.
Господарство лісу гарне -
Отже, праця їх не марна!
(Заходить Лісовичок)
Лісовичок: Ось, малята, ми знову зустрілися. Я чекав вас. чекав до себе в гості
й не дочекався. І вирішив до вас повернутися, щоб дізнатися і перевірити чи не
нашкодите ви в лісі, чи не трапиться з вами якогось лиха. А для цього я
приготував для вас цікаві ігри і перевірю, чи знаєте ви. як поводити себе в
природному середовищі, які явища відбуваються в природі і які сюрпризи вона
може нам приготувати. Ось я приготував гру „Так чи не так".
Вихователь: Так, нам знайома ця гра. мив неї грали. Діти, нагадайте, будь
ласка, правила і хід гри.
(Діти нагадують правила і хід гри).Д гра „Так чи не
так"
Лісовичок: Молодці! Правила поведінки в довкіллі ви добре знаєте. А чи знаєте
ви, які явища зустрічаються в ньому і чим вони можуть загрожувати людині.
Давайте перевіримо це в грі „Назви природні явища". У вас є картки, де
зображені явища природи. Я буду вам показувати малюнки, на яких зображені такі
ж природні явища і той, у кого є такий малюнок, повинен накрити його фішкою і
пояснити, яке природне явище на ньому зображене і чим воно може загрожувати нам
з вами, Пояснює той, у кого я запитаю.Д /гра „Назви
природне явище"Вихователь: Наші
діти дуже люблять свій рідний край і бережуть його, роблять все можливе, щоб
краса не загинула, щоб наша земля була завжди веселою, квітучою.
Лісовичок: Я дивлюся на вас, діти, і душа радіє від того, що ви такі небайдужі
до свого краю, любите його всім серцем. І природа вас любитиме і оберігатиме.
Бо добрих людей вона чує і розуміє, та й не раз допоможе. А я запрошую вас до
лісу! Вихователь: Дякуємо тобі, Лісовичок, за твоє запрошення. Але щоб
відправитися в похід до лісу, нам треба до нього підготуватися. Куди ми будемо складати
речі, які візьмемо з собою?
(Відповіді дітей)
Вихователь: Ось у нас є багато різних предметів, ви повинні відібрати ті, які
нам знадобляться в поході. Це треба зробити швидко і спокійно.Гра „Збери
рюкзак"(На столі лежить
багато різних предметів: ліхтарики, сірники, ложки, мотузки, запальнички,
кружка, м “яч. картузи, бинт, зеленка. У кожної дитини рюкзак, речі, які вони
відбирають, складають у рюкзак. Лісовичок перевіряє рюкзаки.)
Вихователь: Діти, уявіть, що ми з вами прийшли до лісу. І раптом все небо
вкрили сірі хмари, почалася гроза, загримів грім, виблиснула блискавка. Як
треба поводитися під час грози?
(Відповіді дітей. Вихователь пропонує розкласти палатку і заховатися від дощу.)
Вихователь: Тепло в палатці, аж хочеться заспівати. Яку туристичну пісню ви
хочете заспівати?
(Діти виконують пісню „Картошка")
Лісовичок: Тепер я знаю, що спокійно можу чекати вас у себе в лісі.
Вам у походи ходити
І мандрувать, мої діти,
Вмійте ж природу любити.
Кожній стеблині радіти.
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї.
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю!