Гігієнічна гімнастика після сну

Гігієнічна гімнастика після сну

Вересень

 Гойдалка

Гойдалка у нас весела

Цілий день гойдається.

Трохи нахиляється,

Трохи вигинається.

Дітвори у нас багато,

Всіх потрібно погойдати,

Всім хлоп'ятам і дівчатам

Весело було гуляти.

 

Прокидаймось

Хто так солодко спить?

Треба прокидатися —

Оченята відкривати

І зарядку починати.

 

«Розбудіть сусіда» — повороти головою праворуч-ліворуч.

 «Потяглися»

Лежачи на спині, ноги разом, руки вздовж тулуба. Підня­ти руки вгору, опустити за голову — потягнутися; опустити руки вниз

«Хто ще спить?»

Сидячи на ліжку, ноги прямі, руки на поясі. Підняли плечі вго­ру (вдих); опустили плечі (видих).

«Шукаємо черевички»

Сидячи  на ліжку, ноги опущені на підлогу. Нахилятися впе­ред, дістати носиком колін (видих); сісти рівно (вдих).

Жовтень

В осінньому лісі

Ведмідь:
Хто це в лісі так шумів
І ведмедя розбудив?
Я вже вкладався спати,
Чую: в лісі якийсь гомін.
Ой, які ж ви всі гарненькі
Та які ви всі маленькі.
Хочу я вам показати,
Звідки силу набувати.
Ви, малята, дружно всі лягайте
І за мною починайте.
Щоб стрункими всім нам стати,
Треба спинку розрівняти.

(Діти виконують перекачування з боку на бік, лежачи в ліжках.)

Далі сядемо в ліжечку,
І піднімемо праву ніжечку,
А за нею слідом — ліву,
Зробимо гарно, всім на диво.

(Діти піднімають почергово праву і ліву ногу.)

А тепер нам треба встати,
Нову вправу починати.
Ох і гарна нова вправа:
Нахил вліво, нахил вправо!

(Діти виконують нахили тулуба.)

Щоб гарненькі ніжки мати,
Навчимося присідати.
Раз — присядка, два — присядка -
У ведмедиків зарядка.

(Діти виконують присідання.)

Як маленькі ведмежата,
Зараз будемо стрибати.

(Діти виконують стрибки.)

Вихователь: Подуємо на листочки, що опали з дерев, щоб їх стало більше для барлогу нашого ведмедика.

(Діти виконують дихальні вправи.)

 

 

 

Кошенята

1. Вправа виконується на ліжку.

Вихователь.
Ми веселі кошенята.
Треба нам уже вставати,
Снились нам хороші сни,
Раді і веселі ми.

(Потягування, перевертання з боку на бік, прогинання спинки з положення стоячи на «четвереньках».)

2.Наступні вправи виконуються біля ліжечка.

Вихователь.
Наші лапки маленькі, як подушечки м’якенькі. В.п. – о.с., руки за спиною. 1 — руки в сторони. 2 – руки вперед, сплеск у долоні. 3 — руки в сторони. 4 — в.п. Повторити 4-6 разів у середньому темпі.

3. Вихователь. Привітаємось ми з другом, посміхнемося йому. В.п. — ноги на ширині плечей, руки на поясі. 1 – поворот тулуба вправо, посміхнутися. 2 — в.п. 3 — поворот тулуба вліво, посміхнутися. 4 — в.п. Повторити 4-6 разів у повільному темпі.

4. Вихователь. Гарно себе почуваєш, лапками чеберяєш. В.п. — сидячи, руки в упорі ззаду. 1 — підняти праву ногу вгору, витягнути носок. 2 — в.п. 3 — підняти ліву ногу вгору, витягнути носок. 4 — в.п. Повторити 4-6 разів у повільному темпі.

5. Вихователь. Полюбляєш молочко, ще й смачну сметанку. В.п. — ноги нарізно, руки на поясі. 1 — присісти, нахилити голову вниз. 2 — в.п. Повторити 4-6 разів у середньому темпі.

6. Вихователь. Спритні котики стрибають і радо всіх вітають. Стрибки 8-10 разів у середньому темпі.

7. Дихальна вправа «Кошенята дують на кашу». 1 — вдих. 2 — видих.

8. Вихователь.
Кошенята не втомились,
Жартували, веселились.
Будеш гратися цілий день,
Коли вправлятися не лінь.
Голівки та листячко вгору здіймають,
А потім у шані схиляють додолу
І кожного дня все повторюють знову.
Цей їхній уклон — то подяка від квітів.
Бо сонце дарує життя всім на світі.

9 В.п. – те саме. Виконується дихальна гімнастика. Піднімаючи руки вгору, діти роблять вдих, трохи затримуючи повітря, потім, нахиляючись, роблять повільний видих.

 

Листопад

 Силачі

„Силачі” – в.п. – лежачи на спині, руки на плечі. Згинання і розгинання рук.
„Руки вгору”. В.п. – те саме. Піднімання рук вгору.
„Підтягування”. В.п. лежачи на спині, руками тримаємось за ліжко. Підтягування обох ніг до грудей.
„Піднімання ніг”. В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба. Піднімання правої (лівої) ноги.
Стрибки на лівій та на правій нозі, чередуючи з ходьбою.


Левенята

„Прокидання”. В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, ноги разом. Повороти голови вліво – вправо.
„Потягусі”. В.п. – те саме.1 – закинути руки назад, носки натягнуті (вдих); 2 – в.п., (видих).
„Покотилися”. В.п. – лежачи на спині, руки прямі за головою, ноги разом. 1 – перекати тулуба вправо; вліво.
„Умилися”. В.п. – лежачи на животі, руки вперед, ноги разом. 1 – підняти тулуб; 2 – «умили» мордочки.
„Помахали хвостиками”. В.п. – стоячи на колінах з упором на руки. 1 – прогнутися у спині, підняти голову догори, 2 – 3 – повороти таза ліворуч – праворуч; 4 – в.п.
„Левеня сердиться”. В.п. – те саме. 1 – вигнути спину, поди-витися вперед, сказати «р – р – р»; 2 – в.п.
„Нагостримо кігтики”. В.п. – о.с., руки за головою. 1– 4 – переступаючи вправо, зробити енергійні загрібаючи рухи пальцями ніг; 5 – 8 – те саме вліво.

Грудень

 «Лісові пригоди» частина перша

1. «Ведмідь у барлогу» - і. п.: лежачи на спині, руки уздовж тулуба. Перекати з боку на бік

2. «Зайчики - побегайчики» - і. п.: те ж. Почергове піднімання ніг у швидкому темпі

3. «Зайчишки - трусишки» - і. п.: те ж. Ноги зігнути в колінах, обхопити їхніми руками - «сховалися»; повернутися в і. п., відвести руки назад - «здалися».

4. «Цікаві ворони» - і. п.: сидячи на колінах. Устати на коліна, руки розвести в сторони й робити змахи, сказати « кар-р».

5. «Белочки на гілочках» - і. п.: коштуючи біля ліжка, руки на поясі. Повороти спружинкой.

6. «Шляхетні олені» - і. п.: те ж. Ходьба на місці високо піднімаючи коліна

 «Лісові пригоди» частина друга

1. «Ведмідь у барлогу» - і. п.: лежачи на спині, руки уздовж тулуба. Перекати з боку на бік

2. « Зайчишки-Трусишки» - і. п.: те ж. Ноги зігнути в колінах, обхопити їхніми руками - «сховалися», повернутися в і. п., відвести руки назад - «здалися».

3. « Вовчок-Сірий бочок» - і. п.: коштуючи на середніх четвереньках. Почергове витягування ніг нагору.

4. « Лисички-Сестрички» - і. п.: коштуючи біля ліжка. Імітація рухів лисички на місці

5. «Ялинки більші й маленькі» - і. п.: те ж, руки на поясі. Присісти, обхопити руками коліна, опустити голову; потім випрямитися, устати на носки, потягнутися, руки нагору.

Січень

«Рукавичка»

Вихователь.
Хай лютує мороз, віхола лютує.
Малюків-смільчаків, холод не лякає.

«Мишка побачила рукавичку». В.п. — ноги на ширині стопи, руки опущені. 1 — розвести руки в сторони. 2 — в.п. Повторити 4-5 разів.

«Жабка вітається». В.п. — ноги на ширині плечей, руки зігнуті в ліктях перед грудьми долонями від себе. 1 — нахил вправо. 2 — в.п. 3 — нахил вліво. 4 — в.п. Повторити 4-5 разів.

«Зайчики втікають». В.п. — ноги разом, руки на голові, як вушка. Виконати 12 стрибків у швидкому темпі.

«Гріємо руки». Вправа на дихання.

Зимова казка

Вихователь: Подув холодний морозний вітер, закружляв білими сніжинками в небі. Дерева, ялинки, сосни убрав в біле пухнасте вбрання. Прийшла до лісу красуня-зима.

(Вихователь говорить повільно, звучить тиха, заспокійлива музика. Діти лежать у ліжечках на спині. Ноги разом, руки вздовж тулуба.)

1. Тихо в лісі, бо ведмедики поснули в барлозі біля мами, лише потягуються уві сні.
Вправа «Потягусі» (повторити 5 разів).

2. Їжачки теж сплять у своїх нірках на сухому листячку, перевертаються з боку на бік.
Вправа «Крутики». Діти перевертаються зі спинки на животик (повторити 4 рази).

3. А ось мишенята не сплять взимку. Вони боязко виглядають зі своїх нірок, чи не йде, бува, лисичка. Вправа «Мишеня». Лежачи на животі піднімаються на ліктях (повторити 5 разів).

4. Зайчики зовсім не сплять взимку, бо не страшний їм білий сніг, не бояться вони морозу. Свої сірі шубки поміняли на білі. Вправа «Зайчик». Лежачи на животі діти по черзі піднімають ноги (по 5 разів кожну).

5. Хитрі лисенята вишукують мишині нірки, прикриті снігом. Ласувати мишами полюбляє кожен лис. Вправа «Лисичка». Стоячи на четвереньках прогинають спинки.

6. Хто це? Хто сповіщає новину? Це сорока — білобока літають по лісі, сідають на ялинки і голосно стрекочуть: «Вже прийшла чарівниця-зима!» Вправа «Сорока». Сидячи на краю ліжка діти виконують схресні рухи ногами (повторити 4 рази)

 

Лютий

Оркестр

Вихователь скликає до себе дітей, котрі прокинулися, і пропонує розбудити решту грою на музичних інструментах.

1. «Галю будемо будити, граючи на фортепіано». В.п. – о.с. Розводячи руки в сторони, імітувати пальчиками рук гру на фортепіано, зі звуком «ля-ля-ля». Повторити 6 разів.

2. «Миколу будемо будити, граючи на барабані». В.п. – о.с. 1 – підняти праву ногу, зігнуту в коліні, постукати вказівними пальчиками по коліні, зі звуком «трам-та-та». 2 – в.п. 3 – те саме з лівої ноги. 4. – в.п. Повторити тричі кожною ногою.

3. «Олега будемо будити, граючи на дудочці». В.п. – о.с. 1 – поворот тулуба вправо, праву ногу на носок, піднести руки до рота, промовити «ду-ду-ду». 2 – в.п. 3 – те саме вліво. 4 – в.п. Повторити по 3 рази в кожну сторону.

4. «Артисти вклоняються». В.п. – о.с. 1-2 – праву ногу вперед, нахилити тулуб уперед-вниз, розвести руки в сторони. 3-4 – в.п. 5-6 – повторити з лівої ноги. Повторити тричі кожною ногою.

5. «Так гарно грали, хочеться підстрибнути від задоволення». Довільні стрибки.

Веселий клоун

Вихователь каже:
В ігровому куточку живе клоун Піф. Лежав він на боку та й заснув. Пролунав веселий дзвінок (вихователь дзеленчить дзвіночком) і розбудив Піфа.

1. «Клоун прокидається». В. п. – лежачи на спині руки вздовж тулуба. 1 – поворот голови вліво. 2 – в.п. 3 – поворот голови вправо. 4 – в.п. Повторити 6 разів.

2. «Клоун потягується». В.п. – лежачи на спині руки прямі перед грудьми. 1 – відвести руки за голову, витягнути носочки ніг. 2 – в.п. Повторити 4-5 разів.

3. «Клоун розважається». В.п. – лежачи на боку руки вздовж тулуба. 1 – лягти на спину. 2 – в.п. Повторити 6 разів.

4. «Клоун робить гімнастику». В.п. – стоячи на колінах руки на поясі. 1 – присісти на п’ятки. 2 – в.п. Повторити 4-5 разів.

5. «Клоун поспішає до свого друга». В.п. – стоячи біля ліжка руки на поясі. Підскоки на обох ногах до іграшки. Повторити 12 разів.

 

Березень

Сонячний зайчик в гостях у діток

Вихователь каже:
Жив собі сонячний зайчик. Він був дуже добрий і веселий. Йому захотілося погратися. Спустився сонячний зайчик до діток.

1. «Зустріч із сонячним зайчиком». В.п. – лежачи на спині руки вздовж тулуба. 1 – поворот голови вліво. 2 – в.п. Повторити 6 разів.

2. «Теплий зайчик». В.п. – лежачи на спині руки вздовж тулуба. 1 — підняти руку і ногу (ліву, праву) догори. 2 – в.п. Повторити 4-5 разів.

3. «Спіймаємо зайчика». В.п. – сидячи на ліжку руки на поясі. 1 – нахилитися вперед, плеснути в долоньки (спіймати зайчика). 2 – в.п.

4. «Пограємось із зайчиком». В.п. – лежачи на животі упор на зігнуті руки. 1,2,3 – зігнути ноги в колінах, довільно ними рухати. 4 – в.п. Повторити 4 рази.

5. «Веселий зайчик». В.п. – стоячи біля ліжка руки на поясі. Підскоки з просуванням уперед.

 

Веселий листочок

Вихователь: Жив собі на дереві листочок. Улітку він був дуже веселий. Одного ранку, коли настала осінь, листочок упав з дерева і опинився на землі. Під час свого «польоту» від несподіваного падіння він заплющив очі. Коли приземлився, то вирішив розплющити очі.

1. В.п. – лежачи на спині розплющувати і заплющувати очі. Повторити 5-6 разів.

Вихователь: Тоді листочок потягнувся, тому що в нього заболіла спина.

2. В.п. – лежачи на спині потягнутися. Повторити 3-4 рази.

Вихователь: Тепер листочок зовсім прокинувся і вирішив поглянути, куди це він «приземлився».

3. В.п. – лежачи на животі руки вздовж тулуба. Прогинання тулуба. Повторити 5-6 разів.

Вихователь: І раптом листочку захотілося стати пташечкою.

4. В.п. – лежачи на животі руки вздовж тулуба. Прогинання тулуба із синхронним підведенням ноги вгору і розведенням рук урізнобіч (почергово ліва і права нога). Повторити 3-4 рази.

Вихователь: А потім листочок уявив себе метеликом, що пурхає з квітки на квітку.

5. В.п. — лежачи на спині руки схрещені на грудях. Розведення рук у сторони. Повторити 5-6 разів.

Вихователь: Листочок закінчив мріяти і понюхав, як чудово пахли яскраві квіти осені. Вправи на встановлення дихання.

6. В.п. — сидячи на ліжках, руки на колінах. 5-6 глибоких вдихів та видихів.

 

Квітень

 Кошенята

1. Кошенята потягуються (потягування з підійманням рук вгору)

2. Кошенята повертають голівки (повороти голови вправо/вліво)

3. Кошенята повертаються (повороти вправо/вліво)4. «Цікаві ворони» - і. п.: сидячи на колінах. Устати на коліна, руки розвести в сторони й робити змахи, сказати « кар-р».

5. Кошенята піднімають лапки (підтягування ніг до живота)

6. Кошенята тягнуться до сонця

Дивні квіточки»

Вихователь читає вірш, діти імітують описані рухи.

Прокидаються квітки –
Розпускаються пелюстки.
Вітерець дихнув тихенько,
Пелюстки гойднув легенько.
Сутеніє, і квіти
Закривають пелюстки,
Тихенько засинають,
Голівками хитають.

        

Травень

Метелик

Спала квітка И. п.: сидячи навпочіпках, разом під щокою, очі закриті, голова нахилений. И раптом прокинувся И. п.: те ж. Повільно відкрити ока, опустити руки через сторони, устати. Більше спати не захотів И. п.: коштуючи. Повороти голови вправо-уліво, показати пальчиком «не захотів». Потягнувся, посміхнувся, Здійнявся нагору й полетіли Діти виконують рухи по тексту. ( 2-3 рази)

Пробудження сонечка

1. «Сонечко прокидається» - И. п.: лежачи на спині. Підняти голову, повороти голови вліво - вправо. (4 рази)

2. «Сонечко купається» - і. п.: те ж. Обхопити руками коліна, перекочуватися з боку на бік. (4 рази)

3. «Сонячна зарядка» - і. п.: те ж, руки витягнуті назад. Піднімати одночасно руки й ноги нагору-уперед. (4 рази)

4. «Сонечко піднімається» - і. п.: лежачи на животі, руки зігнуті в ліктях. Піднімати на прямі руки, не відриваючи ніг від ліжка. ( 4-5 разів)

5. «Сонечко високо» - і. п.: сидячи на колінах, упор руками попереду. Піднятися на руки й прямі ноги. (4 рази)

6. «Я - велике сонечко» - і. п.: коштуючи на ногах біля ліжечка. Підняти руки нагору через сторони, потягнутися, устати на носки. (4 рази)

Звичайна ходьба босоніж